loader-img
loader-img-2
چاپ جدید «تاریخ تمدن» پیش‌فروش خواهد شد

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی هفدهمین نوبت ‌چاپ مجموعۀ «تاریخ تمدن» اثر ماندگار ویل دورانت فیلسوف، تاریخ‌نگار و نویسندۀ امریکایی و همسرش آریل دورانت با ده درصد تخفیف ویژه از ششم الی نوزدهم دی‌ماه 1399 پیش‌فروش خواهد شد. نوبت جدید چاپ تاریخ تمدن در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است. قیمت اصلی و بدون تخفیف این دورۀ جدید سیزده جلدی نیز 1680000 تومان است که  در پیش‌فروش با ده درصد تخفیف معادل 1512000 تومان برای مخاطبان عرضه می‌شود.

این مجموعه ارزشمند از مهمترین آثار جامع تاریخی به شمار می‌آید که در بین سال‌های 1935 الی 1975 در امریکا منتشر شده است و تاریخ زندگی انسان از دوران پیش از تاریخ تا پایان سدۀ هجدهم را در برمی‌گیرد. طرح ویل دورانت و همسرش برای نگارش این مجموعه تا تاریخ معاصر غرب در زمانه‌شان یعنی سال 1933 بود، اما مرگ هر دو مانع از آن شد که این مجموعه از دوران ناپلئون پیشتر بیاید.

فرایند برگردان، آماده‌سازی و انتشار تاریخ تمدّن به زبان فارسی به همت انتشارات فرانکلین و به صورت سیزده جلد جداگانه از میانه‌های دهه 30 شمسی آغاز شد. به گواه اسناد تاریخی موجود در انتشارات علمی و فرهنگی که به تازگی تنظیم و تجمیع شده‌اند، نخستین اراده‌ها برای ترجمۀ این مجموعه به تاریخ خرداد 1335 و قرارداد میان همایون صنعتی‌زاده به نمایندگی از انتشارات فرانکلین و امیرحسین آریان‌پور در مقام مترجم جلد مشرق‌زمین گاهوارۀ تمدن برمی‌گردد.

از دیگر نمونه‌های اسناد تاریخی شکل‌گیری و ترجمۀ این مجموعه در گام‌های نخستین می‌توان به قرارداد دیگری بین همایون صنعتی‌زاده به نمایندگی از مؤسسه انتشارات فرانکلین، جواد اقبال مدیر کتابفروشی اقبال در جایگاه ناشر و احمد آرام مترجم بخشی دیگری از مشرق‌زمین گاهوارۀ تمدن اشاره کرد که در تاریخ سی‌ام اردیبهشت‌ماه 1340 تنظیم شده است.

تاریخ تمدن توسط گروه مترجمین در 11 عنوان کتاب و 13 جلد منتشر شده است و از آخرین چاپ این مجموعه نفیس بیشتر از یک‌سال می‌گذرد. در 6 جلد نخست این مجموعه نام ویل دورانت در مقام نویسنده آمده ‌است و آریل دورانت ویراستار است،، ولی در جلدهای بعدی هر دو نویسنده هستند. از جمله مترجمان دیگر این مجموعه می‌توان به افرادی همچون احمد بطحائی، ع. پاشائی، فتح‌الله مجتبایی، هوشنگ پیرنظر، حمید عنایت، پرویز داریوش، علی‌اصغر سروش، ابوطالب صارمی، ابوالقاسم پاینده، صفدر تقی‌زاده، فریدون بدره‌ای، سیهل آذری، ضیاءالدین طباطبایی و عبدالحسین شریفیان و ... اشاره  کرد.

 

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی