loader-img
loader-img-2
ترکیه‌ی امروز را بشناسید

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «تاریخ مختصر ترکیه» به قلم کمال هاشم کارپات، پژوهشگر علوم اجتماعی و علوم سیاسی، توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد.

این پژوهشگر ترک‌تبار که صاحب جایزه افتخاری مجلس ملی کبیر ترکیه نیز هست، در این اثر نگاهی انداخته است به سیر تحولات در جامعه ترکیه در بازه زمانی 1800 تا 2012. نویسنده در این اثر کوشیده با بررسی تحولات تاریخی در برهه‌های مختلف، زمینه‌های اجتماعی و سیاسی آن را نیز بررسی کند.

چنان که در مقدمه این اثر آمده است، کتاب حاضر تلاش می‌کند تاریخ ترکیه را از زمان تغییرات بنیادین دولت عثمانی در قرن نوزدهم و دوره جمهوریت به هم پیوند زند و در چهارچوب این تغییر و تحولات بررسی کند. این کتاب رخدادهای ترکیه را از سال 1800 تا 2012 بررسی کرده و با چشم‌پوشی از جزئیات، تا حد امکان رخدادها و تحولات اصلی را در کانون توجه خود نشانده است. همچنین در مورد این وقایع، تأثیر مهاجرت‌ها بر ملی‌گرایی در میان غیرمسلمانان سالکن بالکان و دیگران و چگونگی تبدیل بخش مسلمان عثمانی از شکل «جماعت» به «ملت» نیز بررسی‌هایی انجام شده است. ...

«تاریخ مختصر ترکیه» که به کوشش حسن صادقیان و مصطفی محرمی ترجمه شده، از 18 فصل تشکیل شده است. کتاب مباحث خود را از چگونگی مدرن شدن عثمانی و فروپاشی امپراتوری آغاز می‌کند و در ادامه به طرح مباحثی چون دوره تنظمیات (1839-1876)، دوره سلطان عبدالحمید، دوره اتحاد و ترقی، تأسیس نظام جمهوری و ورود به حیات چند حزبی، دوره اصلاحات، دموکراسی واقعی و جست‌وجوی هویت واقعی، حاکمیت حزب عدالت و توسعه و ... می‌پردازد.

انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «تاریخ مختصر ترکیه» را در هزار نسخه و به قیمت 60 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار داده است.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی