loader-img
loader-img-2
هفتمین چاپ از زندگی میکل‌آنژ

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی چاپ هفتم زندگی میکل‌آنژ اثر رومن رولان با ترجمه‌ی اسماعیل سعادت منتشر شده است.

شاید بین عموم مردم، رومن رولان نویسنده نامدار فرانسوی با آثاری همچون ژان کریستف یا جان شیفته بیشتر شناخته می‌شود اما او در خلق اثر در حوزه‌ی زندگی‌نامه نیز فعال بوده است.

یکی از زندگی‌نامه‌هایی که به قلم رومن رولان نوشته شده، زندگی‌نامه‌ی میکل‌آنژ معمار و پیکرتراش ایتالیایی است. او به سبب تسلطش بر موضوع نوشتن، روایتی خواندنی از زندگی این هنرمند به مخاطب هدیه داده است.

در بخشی از مقدمه‌ی رومن رولان بر این کتاب چنین آمده است:

«رنج پایانی ندارد و صور گوناگون به خود می‌گیرد. گاهی استبداد کور محیط آن را می‌آفریند و اشکال و صورت‌های مختلف تنگدستی، بیماری، ستمگری سرنوشت یا مردم‌آزاری اشخاص بدان می‌بخشد؛ و زمانی هم در کنه وجود آدمی جای می‌گزیند. این از آن نه کمتر شوم و نه کمتر ترحم‌انگیز است، زیرا آدمی خود وجود خویش را بر نگزیده و نخواسته است که چنین که هست باشد و زندگی کند.

میکل‌آنژ از جمله کسانی بود که در آتش چنین رنجی می‌سوخت. او نیرو داشت. برای پیکار کردن و پیروز شدن _توفیقی که کمتر نصیب دیگران می‌شود_ ساخته شده بود؛ پیروز هم شد، ولی کدام پیروزی؟ اراده‌اش پیروزی نمی‌طلبید. پیروزی مقصودی نبود که او برای نیل بدان تکاپو کند. تناقضی در وجودش نهفته بود: تناقضی تأثرانگیز میان نبوغی قهرمان و اراده‌ای که قهرمان نبود؛ میان عواطف و احساساتی که می‌خواستند و اراده‌ای که نمی‌خواست!»

چاپ هفتم زندگی میکل‌آنژ اثر رومن رولان با ترجمه‌ی اسماعیل سعادت از سوی انتشارات علمی و فرهنگی در 175 صفحه و با شمارگان 500 نسخه منتشر شده و با قیمت 30 هزارتومان در کتابفروشی‌ها موجود است.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی