loader-img
loader-img-2
«الهه‌ی خاموش معبد» برنده جایزه‌ کتاب سال البرز شد

«الهه‌ی خاموش معبد» اثر سمیه سیدیان که از سوی پرنده آبی، گروه کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، منتشر شده است برنده جایزه‌ کتاب سال البرز شد.

علی مرادی نور، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز درباره این جشنواره گفت: در جایزه کتاب سال البرز در سال 1399 نویسندگان و مترجمان البرزی 70 اثر به دبیرخانه جایزه کتاب سال البرز ارسال کردند. وی افزود: در مقایسه با جایزه کتاب سال 1398 که 17 اثر ارسال شده بود شاهد رشد چشمگیر و استقبال خوب نویسندگان و مترجمان البرز از این برنامه هستیم. کلیه آثار ارسالی به دبیرخانه جایزه کتاب سال البرز برای داوری هیئت داوران مستقر در خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسسه خانه کتاب و ادبیات ایرانیان ارسال شد. کتاب «الهه‌ی خاموش معبد» در میان پنج برگزیدۀ اصلی این قرار دارد. 

کتاب «الهه‌ی خاموش معبد»، رمان فانتزی تخیلی نوجوان است و داستان دختری را روایت می‌کند که در زمان حاضر زندگی و تقدیرش به افسانه‌های دور گره خورده و از کودکی او را در هاله‌ای از راز و رمز نگه داشته‌اند. دور از دنیایی که از بدو تولد متعلق به آن بوده و سرنوشتی که پیش از تولد در دفتر زندگی‌اش ثبت شده است. غافل از اینکه آدمیزاد هیچ‌وقت یارای مقابله و مبارزه با سرنوشت را نداشته و باید روزی در مقابل آن قرار بگیرد. رمان داستان جنگیدن برای زندگی است. داستان زمین، زمینی که توسط انسان خشک و بی آب شده و تشنه است. داستان بر پایۀ دو نماد شکل گرفته: خاک و آب، دو عنصر حیاتی زیستن. دو مادۀ اساسی و حیاتی آفرینش؛ و هر جا سخن از زمین است و آب طبیعتاً صحبت از زنانگی و مادرانگی هم هست؛ زنی که همیشه بار هستی، تولد و مرگ بر دوش او بوده و هست.

 این کتاب 230 صفحه‌ای سال 1398 در شمارگان هزار نسخه و با بهای 22 هزار تومان به چاپ رسیده است.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی