loader-img
loader-img-2
مستند مترجم نهج‌البلاغه آماده‌ی نمایش شد

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی به نقل از خبرگزاری مهر قسمت اول مستند «عشق دردانه است» با موضوع سال‌های پایانی زندگی زنده‌یاد استاد سید جعفر شهیدی به کارگردانی منوچهر مشیری آماده نمایش شده است و در حال حاضر پیش‌تولید قسمت دوم این مستند نیز در جریان است.


مشیری در بخش اول مستند «عشق دردانه است» به اتفاقات قبل از درگذشت استاد شهیدی و در قسمت دوم نیز به مسائل پس از درگذشت استاد می‌پردازد. منوچهر مشیری تاکنون از زندگی سیدجعفری شهیدی دو فیلم با عنوان « عشق دردانه است» و «و من غواص و دریا میکده» ساخته است.


جعفر شهیدی از چهره‌های ماندگار علمی معاصر ایران و پژوهشگران نامی ادبیات فارسی، تاریخ اسلام و فقه است. شهیدی در زمان حیات علامه دهخدا معاون موسسه لغت‌نامه دهخدا و پس از مرگ محمد معین رئیس آن موسسه بود. او را می‌توان در کنار علامه دهخدا، محمد معین و محمد دبیرسیاقی یکی از ارکان مهم تألیف و تدوین لغت‌نامه دهخدا در ایران دانست.


مرحوم سید جعفر شهیدی از پدیدآورندگان و همکاران قدیمی انتشارات علمی و فرهنگی بود. این انتشارات مفتخر است که از این ادیب و مورخ نامدار کتاب‌هایی همچون ترجمه‌‌ی نهج‌البلاغه، تاریخ تحلیلی اسلام، شرح مثنوی، شرح لغات و مشکلات دیوان انوری را منتشر کرده است.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی