loader-img
loader-img-2
مراسم تولد عموزاده خلیلی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی مراسم زادروز فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده کودک و نوجوان در انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد.

فریدون عموزاده خلیلی، 30 بهمن 1338 در سمنان به دنیا آمده؛ تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در همان شهر گذرانده و در همان سال‌ها با نوشتن نمایش‌نامه و داستان، فعالیت مقدماتی خود را در زمینه نوشتن آغاز کرده است. 

عموزاده خلیلی، سال 1357 برای تحصیل در رشته ریاضی دانشگاه تهران به تهران آمده و از سال 1359 با حضور در حوزه هنری به طور جدی و حرفه‌ای به نوشتن پرداخته است. او همچنین در سال 1366 با راه اندازی مجله «سروش نوجوان» به همراه قیصر امین پور و بیوک ملکی فعالیت مطبوعاتی خود را در کنار داستان نویسی آغاز کرده و با راه‌اندازی نشریات «آفتابگردان، دوچرخه، بچه‌های زمین، آفتاب امروز، سیب، پندار و چلچراغ» نقش و سهم موثری در مطبوعات کودک و نوجوان داشته است.

او همچنین به برگزاری کارگاه‌های متفاوت رمان نویسی برای نوجوانان با عنوان «اتاق تجربه رمان نوجوان»،  کارگاه کتاب تصویری به همراه کیانوش غریب‌پور و تألیف کتاب کوچک داستان‌نویسی بر اساس تجربهٔ کارگاه‌ها برای نویسندگان جوان و نوجوان پرداخته است. 

عموزاده خلیلی، همچنین ریاست شورای کتاب کودک انتشارات علمی و فرهنگی را برعهده دارد. به همین خاطر جشن میلاد او با حضور اعضای این شورا یعنی فرهاد حسن‌زاده، مرجان فولادوند و مریم محمدخانی، همچنین نادره رضایی مدیرعامل انتشاراتبرگزار شد. 

همچنین یک داستان از فریدون عموزاده خلیلی با عنوان «اژدهای بدجنسی که چشم‌هایش آستیگمات بود، نبود!» با تصویرگری غزاله بیگدلو از «پرنده آبی»، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی هم در شمار نامزدهای نهایی دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای نهمین دوره نشان لاک‌پشت پرنده معرفی شده است.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی