loader-img
loader-img-2
امضای تفاهم‌نامهٔ حمایت از گونه‌های نادر درختان

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، به مناسبت روز ملی درختکاری، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی در عمل به مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود و با هدف حمایت و مشارکت در حفظ و صیانت از گونه‌های نادر و در حال انقراض گیاهی کشور و نیز توسعهٔ سنت مقدس کاشت و نگهداری درختان، تفاهم‌نامه‌ای را با مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور منعقد کرد.

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران به وسعت 145 هکتار در دامنه جنوبی رشته کوه البرز مرکزی در اراضی چیتگر، در شمال غربی تهران و در ارتفاع 1320 متری از سطح دریا واقع است. در این مجموعه با ایجاد کوه و دریاچه‌ها و آبشارها و نیز جاری بودن چند رود در کنار درختان و گیاهان در محوطهٔ باغ، رویشگاه‌های طبیعی گونه‌های مختلف گیاهی در منظر تماشای عموم و بهرهٔ طبیعت منطقه قرار گرفته است. انتشارات علمی و فرهنگی نیز از باسابقه‌ترین نهادهای فرهنگی و انتشاراتی کشور است که نزدیک به هفت دهه فعالیت در صنعت نشر را در سابقه خود دارد؛ شرکتی که به نوعی فرزند دو مجموعه پیشگام این حوزه یعنی نشر فرانکلین و بنگاه ترجمه و نشر به حساب می‌آید. 
 
با توجه به قدمت دو مجموعه و از آن‌جایی که برای تولید کاغذ کتاب‌ها بخش درخورتوجهی از درختان قطع می‌شوند، در حرکتی نمادین تفاهم‌نامهٔ حمایت از گونه‌های در حال انقراض در محل باغ گیاه‌شناسی ملی ایران بین نادره رضایی مدیرعامل شرکت انتشارات علمی و فرهنگی و عادل جلیلی رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور امضا شد. در این نشست که با حضور بخشی از کارکنان دو مجموعه همراه بود، حاضران ضمن تأکید بر موضوع محیط‌زیست و ضرورت توجه و اهتمام نهادها به این مبحث روز و مهم، دربارهٔ پاره‌ای از همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های متقابل مذاکره کردند. سپس طرفین سند تفاهم‌نامهٔ همکاری میان دو مجموعه را امضا کردند. در پایان برنامه نیز در کنار پلاک یادبود انتشارات علمی و فرهنگی در محوطهٔ باغ گیاه‌شناسی ملی، عادل جلیلی و نادره رضایی و دیگر کارکنان علمی و فرهنگی، نهال یادبود این انتشارات را کاشتند.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی