loader-img
loader-img-2
انتشارات علمی و فرهنگی به کتابخانۀ زندان‌های استان تهران کتاب اهدا کرد

هدف از فعالیت‌هایی که با نام مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها یا شرکت‌ها شناخته می‌شود، خلق ارزش اجتماعی مشترک میان سازمان و جامعه است؛ موضوعی که اهمیت آن در کشور ما نیز از سوی بسیاری از نهادهای مختلف درک شده و در چند سال گذشته شاهد فعالیت‌ بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌ مسئولیت اجتماعی‌شان بوده‌ایم.

انتشارات علمی و فرهنگی نیز در دورۀ جدید همّ خود را بر ایفای مسئولیت اجتماعی از طرق مختلف گذاشته است که از آن جمله می‌توان به اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی مناطق محروم، خیریه‌ها، بیمارستان‌ها و زندان‌ها به صورت با واسطه و بی واسطه اشاره کرد.


به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی به همین منظور این انتشارات با همت روابط عمومی خود و به واسطۀ فعالی اجتماعی و خیّری فرهنگ‌دوست که در زمینۀ تجهیز  کتابخانۀ زندان‌ها فعالیت می‌کند، تعداد 400 عنوان کتاب به زندان‌های استان تهران اهدا کرد که تا پیش از آن هیچ کتابخانه‌ای نداشتند. این فعال اجتماعی که خود نیز سابقۀ زندان دارد، پس از آزادی تصمیم گرفته است که در موضوع تجهیز کتابخانۀ زندان‌ها اقدام کند و در این مسیر از نشرهای داوطلب همیاری نیز کمک بگیرد. تاکنون علاوه بر انتشارات علمی و فرهنگی چندین نشر معتبر دیگر نیز او را در این اقدام یاری کرده‌اند.

 

کتاب‌های تقدیمی انتشارات علمی و فرهنگی در این اهدا به کتابخانۀ زندان‌ها، مجموعه‌ای از ادبیات کلاسیک جهان، ادبیات ایران، ادبی و شعر، فلسفی، تاریخی، علوم اجتماعی و دینی، زندگینامه و حوزۀ اندیشه را شامل می‌شود.

گفتنی است که این مجموعه طی دیداری با حضور نادره رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی در دفتر روابط عمومی به این شخص خیر و فعال اجتماعیِ واسطه اهدا شد که از این مسیر بر قفسه‌های کتابخانه‌های زندان استان تهران بنشیند. 

 

گزارشگر: زهرا زنگنه

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی