loader-img
loader-img-2
سروش پنج هزار جلد حافظ‌نامه می‌خواهد

حافظ‌نامه از شاخص‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آثار بهاءالدین خرمشاهی است.  او این اثر را نخستین بار در سال 1366 منتشر کرد که تا به حال دو بار ویرایش و بیست‌وچهار بار تجدید چاپ شده است. محتوای این اثر مشتمل بر این موارد است: شرح الفاظ، اعلام، مفاهیم کلیدی و ابیات دشوار حافظ. با توجه به این محتوا و نگاه دقیق و موشکافانۀ خرمشاهی در شعر حافظ، این اثر دوجلدی از منابع اصلی علاقه‌مندان و دانشجویان ادبیات است. این کتاب هم مثل هر کتاب دیگری در انتشارات علمی و فرهنگی پرونده‌ای و اسنادی دارد. یکی از این اسناد را در ادامه می‌بینید که گواه استقبال چشم‌گیر مخاطبان این کتاب است.

73/08/24

برادر گرامی جناب آقای دکتر فاضل لاریجانی

مدیرعامل محترم شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

سلام علیکم

پیرو مکاتبات قبلی و عطف به درخواست محقق ارجمند جناب آقای بهاءالدین خرمشاهی مبنی بر تجدید چاپ کتاب ارزشمند دوجلدی حافظ‌نامه ضمن اعلام موافقت با این درخواست تیراژ مورد نیاز انتشارات سروش پنج هزار جلد برآورد و اعلام می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمائید این مؤسسه را نیز از اقدامات آتی مطلع نمایند.

ضمناً درصورتی‌که آن مؤسسه محترم برای چاپ ششم اثر با مشکل مواجه باشد سروش آماده است با قرارداد مشابه این مهم را بر عهده بگیرد.

فرصت را برای تجدید ارادت مغتنم می‌شمارم.

 

                                                                   علی‌اصغر شعردوست

                                                             مدیرعامل انتشارات صدا و سیما

این اثر در طول سال‌هایی که تجدید چاپ شده همواره با مهربانی اهالی کتاب و ادبیات مواجه شده است. چاپ بیست‌وچهارم حافظ‌نامه که به‌تازگی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده بود به پایان رسید و اگرچه احتمالاً هنوز در کتابفروشی‌های سراسر کشور نسخه‌هایی از چاپ‌های اخیر یافت می‌شود، اما انتشارات علمی و فرهنگی به‌سرعت اقدام به چاپ بیست‌وپنجم آن کرده که به زودی روانۀ بازار کتاب خواهد شد.

به یاد داشته باشید که موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی به زودی افتتاح خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند اسناد بیشتری از پرونده‌های تولید کتاب را مشاهده کنند.

 

نویسنده: مصطفی فرهنگی

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی