loader-img
loader-img-2
در فروشگاه گلفام چه خبر است؟
فروشگاه گلفام واقع در خیابان جردن و کوچه گلفام یکی از سه فروشگاه زیر مجموعه انتشارات علمی و فرهنگی است و به گفتۀ مدیریت فروشگاه «بزرگترین مجموعه کتاب از جهت عناوین و همچنین مساحت در شمال تهران» است؛ منطقه و محله‌ای که همچون خیابان‌های انقلاب و کریمخان بورس کتابفروشی‌ها به حساب نمی‌آید. 
از امکانات فروشگاه گلفام می‌توان به کافه کتاب گلفام، بخش گالری، دو سالن کتاب بزرگسال به تفکیک موضوعی، یک سالن کتاب کودک و نوجوان، سالنی برای برگزاری نشست‌ها و رونمایی کتب، بخش صنایع دستی و هنرهای تجسمی، بخش لواز التحریر و بخش اسباب‌بازی و بازی‌های فکری اشاره کرد. در سالن‌های کتاب بزرگسال میز پرفروش‌ها، تازه‌ها و استند ادبیات کلاسیک و ... دیده می‌شود که به منظور تسهیل کردن انتخاب و معرفی برترین‌ها به مخاطبان چیده و به صورت مرتب به‌روز می‌شود.

این فروشگاه طی سال‌های فعالیتش باشگاه مشتریان خاص خود را راه‌اندازی کرده است و از طریق سامانه پیامکی با اعضای این باشگاه در ارتباط و تعامل است. یکی از کارمندان فروشگاه در این بازدید به ما می‌گوید: مشتریان اینجا بیشتر محلی هستند و به مرور جذب شده‌اند، اینجا را شناخته‌اند و در مراجعه آنها تداوم دیده می‌شود. ما با سامانۀ پیامکی طرح‌های تخفیفی، رویدادها و هرآنچه را لازم است مخاطبان دائمی‌مان بدانند، به آنها اطلاع می‌دهیم و بارها از مراجعان شنیده‌ایم که از طرح‌ها بی‌اطلاع بوده‌اند و از طریق پیامک خبردار شده و مراجعه کرده‌اند.

این فروشگاه ده کارمند دارد که در حوزه‌های کتاب‌شناسی، کتاب کودک و نوجوان، لوازم‌التحریر و صنایع دستی و هنرهای تجسمی همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر و جمعه‌ها از ساعت 11 در کنار مشتریان و کتاب‌دوستان هستند. فروشگاه گلفام افزون بر عناوین انتشارات علمی و فرهنگی کتب سایر نشرهای معتبر کشور را نیز عرضه می‌کند.

مشاهدات
مردی که به گفتۀ خودش همسایۀ فروشگاه گلفام است با فروشنده حرف می‌زند و می‌گوید: «من در  هفته دو سه مرتبه به اینجا سر می‌زنم، همسرم و فرزندانم نیز زیاد به اینجا می‌آیند، فروشگاه شما از لحاظ کتاب بسیار تکمیل است، اما تنوع کالای اینجا کم است. کالاهای بخش تحریر خوب هستند اما بخش بازی و سایر کالاها می‌تواند تکمیل‌تر از این هم باشد.»

در سویی دیگر دختر جوانی هم در گفت‌وگو با فروشنده می‌گوید: «من از طریق پیامک‌های فروشگاه اینجا را پیدا کردم، چون فروشگاه شما داخل کوچه است و زیاد در دید نیست. اما بعد از اینکه با پیامک‌ها اینجا را پیدا کردم زیاد می‌آیم. چون به محل کارم نزدیک است». به‌نظر می‌رسد فروشگاه تا حدی برایش تبدیل به پاتوقی فرهنگی شده که پس از کار برای استراحت و سیاحتی در دنیای کتاب‌ها به آن پناه می‌برد. می‌گوید خبر نداشته است که این فروشگاه وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی است!

مرد جوان دیگری می‌گوید یکی از خوبی‌های این فروشگاه برخورد خوب پرسنل و فروشندگانش است. ارتباط فروشندگان با مشتریان بسیار مؤدبانه و صمیمی است و این عاملی برای جلب نظر من محسوب می‌شد.

برخی از مشتریان خود انتشارات علمی و فرهنگی را نمی‌شناسند؛ بعضی هم می‌شناسند، اما نمی‌دانند فروشگاه گلفام متعلق به علمی و فرهنگی است. عمدتاً از بخش کتاب‌های کودک و بزرگسال رضایت دارند اما به‌نظرشان می‌رسد که بخش مربوط به بازی و لوازم التحریر و هدایا و... می‌تواند کامل‌تر از این باشد.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی