loader-img
loader-img-2
بازدید مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از پروژهٔ موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی در این دیدار ایوب دهقانکار با نادره رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی، اخبار آخرین رویدادهای مهم این انتشارات مرور شد و پس از بررسی فعالیت‌ها و زمینه‌های همکاری دوسویه، دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و صلاحی دبیر تحریریۀ ایبنا، از پروژۀ موزه و مرکز اسناد علمی و فرهنگی دیدن کردند.
دهقانکار  از مخزن  کتابخانۀ انتشارات که به‌تازگی احیا شده است، آرشیو کتاب علمی و فرهنگی، آرشیو دیداری و شنیداری و آرشیو اسناد انتشارات دیدن کرد و از وجود این تعداد سند دسته اول تاریخی که نشان‌دهندۀ نقش پررنگ انتشارات فرانکلین (در جایگاه مادر علمی و فرهنگی) در تاریخ فرهنگ کشور است، ابراز شگفتی کرد. 
مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با مشاهدهٔ حجم کار و گستردگی اسناد اسکن‌شده و محتوای برخی از آنها گفت: «این کار حقیقتاً خدمت بسیار بزرگی به تاریخ نشر و فرهنگ کشور است، واقعاً باید خدا قوت گفت به تمام کسانی که در این اقدام همکاری کرده‌اند و این حرکت بسیار ارزشمند را رقم زده‌اند».

رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی نیز عنوان کرد: «تمام دغدغۀ ما این بوده است که حافظۀ تاریخی نشری با قدمت 67 ساله، که چرخۀ نشر کشور را ساخته و تکمیل کرده است، حفظ شود و از گزند تخریب مصون بماند؛ کار ساده‌ای نبود حفظ و دسته‌بندی و اسکن و نظم و ترتیب دادن به این اسناد و آرشیو. ولی با همت همکاران نزدیک به ثمردهی شده است و آن آشفتگی اولیه حالا تبدیل به این نظم و سامانی شده است که اکنون مشاهده می‌کنید و اسناد بر اساس رویداد، اشخاص، کتاب‌ها و ... در دسترس هستند.»

در پایان نیز دهقانکار و صلاحی از دیوار مشاهیر که کاشی نام‌های بزرگان علمی و فرهنگی است، دیدن کردند و اعلام کردند که مشتاقانه منتظر افتتاح موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی هستند.

 

گزارشگر: زهرا زنگنه

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی