loader-img
loader-img-2
علمی و فرهنگی هم «شب احمد آرام» را پخش خواهد کرد

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، به مناسبت انتشار دو کتاب «یادگار عمر» (گفتگوی پیروز سیار با احمد آرام) و «زیبایی زندگی» (از آخرین ترجمه‌های منتشر‌نشده آرام) که نشر کارنامه منتشر کرده است، ششصد و چهاردهمین شب از سلسه شبهای بخارا را به یادکرد ازین شخصیت بزرگ ادبی و فرهنگی اختصاص دادیم. این مراسم با همکاری انتشارات علمی و فرهنگی، نشر کارنامه و مجله بخارا در ساعت پنج بعد از ظهر پنجشنبه چهاردهم مرداد 1400 بصورت مجازی برگزار می‌شود.


احمد آرام در کارنامه زرین خود یکصد و نه کتاب را ثبت کرده است. از آثار او می‌توان: «فلسفه‌های بزرگ» از پیر دوکاسه، «تاریخ علم» از جورج سارتون، «روح ملت‌ها» از اندره زیگفرید، «فقر تاریخیگری» از کارل پوپر، «خدا و انسان در قرآن» از توشیهیکو ایزوتسو، «علم و فرزانگی» از رابرت اوپنهایمر، جلد اول «تاریخ تمدن» از ویل دورانت، «تکامل فیزیک» از آلبرت اینشتین و دهها کتاب دیگر را نام برد. احمد آرام در نود و شش سالی که زندگی کرد، روزی را بدون تالیف یا ترجمه نگذراند. 


در شب احمد آرام سخنرانان: دکتر سیدحسین نصر، دکتر مهدی محقق، رضا جعفری ، پیروز سیار، مینو آرام و علی دهباشی درباره آثار احمد آرام سخنرانی خواهند کرد. همچنین فیلمی از مراسم بزرگداشت وی در انتشارات علمی فرهنگی پخش خواهد شد که دکتر سیدجعفر شهیدی درباره آرام سخنرانی می‌کند و دقایقی نیز از صحبت‌های استاد آرام را نیز خواهیم داشت. گفتنی است که انتشارات علمی و فرهنگی در همکاری با برگزاری این شب، در رسانه‌های خود پخش این مراسم را پوشش خواهد داد.


مراسم شب احمد آرام در نشانی‌های زیر قابل دسترسی است:

Instagram:
@elmifarhangipub 
@bukharamag
@Karnameh_publishing_house

telegram.me/bukharamag
apart.com/bukharamag

apart.com/elmifarhangipub

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی