loader-img
loader-img-2
معرفی دو کتاب مقدمه کمبریج بر جورج الیوت و فروید

مقدمه کمبریج بر جورج الیوت

جورج الیوت، نویسنده آسیاب کنار فلوس و میدل مارچ، یکی از مهم‌ترین رمان‌نویسان عهد ویکتوریاست و هنوز هم به‌عنوان چهره‌ای مرکزی در کانون ادبیات امروز حضور دارد. او نخستین زنی بود که دست به نوشتن‌گونه‌ای از رمان‌های سیاسی و فلسفی زد که تا آن زمان در انحصار مردان بود. وی در آثارش انگاره‌های تند اندیشمندانه و درک دقیقش از روابط انسانی را در هم می‌آمیزد. این مقدمه نوآورانه دانشجویان و محققان موضوع را با بافت مذهبی، سیاسی، علمی و فرهنگی آثار الیوت، که برای فهم رمان‌ها، داستان‌ها، اشعار و مقالات انتقادی‌اش نیازمند آن‌ هستند، آشنا می‌کند. نانسی هنری، نویسنده این اثر، با بررسی برخی پاسخ‌های انتقادی و نظری، میزان مقبولیت آثار الیوت را تا زمان حال دنبال می‌کند و هر رمان در بخشی جداگانه بررسی شده است؛ ویژگی‌ای که این درآمد کوتاه را تبدیل به جامع‌ترین معرفی الیوت کرده است. انتشارات علمی و فرهنگی مقدمه کمبریج بر جورج الیوت، نوشته نانسی هنری را با ترجمه رحمت‌الله قائمی در 217صفحه به بهای 40هزار تومان منتشر کرده است.
 

 فروید

کتاب «فروید» نوشته سلین سورپرونان از مجموعه «راهنمای سرگشتگان» به‌تازگی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی راهی بازار نشر شده است. این کتاب شانزدهمین جلد از مجموعه «راهنمای سرگشتگان» است که با ترجمه مشترک شروین مقیمی زنجانی و شیما شصتی منتشر شده است.
«راهنمای سرگشتگان» مجموعه‌ای است با بیش از 30 مجلد که انتشارات کونتینیوم در 2 دهه اخیر آن را به زبان انگلیسی منتشر کرده است. هر مجلد از این مجموعه به یکی از فیلسوفان با متفکران یا یکی از مکاتب فلسفی از دوران کلاسیک تا دوران معاصر می‌پردازد. مجلد مربوط به فروید، که شانزدهمین عنوان ترجمه شده از این مجموعه است، شرحی روشن و موشکافانه از تفکر زیگموند فروید و آثار و نظریه‌های اصلی وی است که راهنمایی درخور مطالعه برای دستیابی به ایده‌های بنیادی این متفکر مهم و تأثیرگذار سده بیستم را فراهم می‌آورد. در این کتاب، با همه مفاهیم و مضامین کلیدی فرویدی آشنا می‌شویم و علاوه بر آن، نقاط تلاقی این مفاهیم را با مسائل جاری در حوزه فلسفه و نظریه ادبی هم خواهیم یافت. این کتاب 298صفحه‌ای به بهای 59هزار تومان منتشر شده است.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی