loader-img
loader-img-2
مروری بر رُمان شاهزاده و گدا

سمیوئل لنگهورن کلمنز مشهور به مارک تواین (1910-1835) نویسنده و طنزپرداز آمریکایی بود. او شهرت خود را مدیون رمان ماجراهای هاکلبری فین (1885) و ماجراهای تام سایر (1876) است. او مدت کوتاهی در چاپخانه‌های کوچک کار کرد و در حدود 3 سال به شهرهای مختلف رفته و در آنجا حروفچینی می‌کرد. وی با امضاهای مختلف برای مجلات مقالات طنز می‌نوشت. تواین در سال 1866 با آلتا کالیفرنیا، برجسته‌ترین روزنامه غرب، قراردادی به این مضمون امضا کرد: خبرنگار سیار، بدون محدودیت مکان و زمان و سمت، که دور کره زمین می‌گردد و ضمن سفر گزارش می‌نویسد. 


کتاب شاهزاد و گدا، اولین بار در سال 1920 منتشر شد. این اثر تاریخی، هجوآمیز و تحسین شده، به زندگی دو پسر کاملاً همسان می‌پردازد: ادوارد، شاهزاده ولز و تام کنتی، که گدایی خیابانی است. این دو پسر از روی بازیگوشی، تصمیم می‌گیرند تا لباس‌ها و نقش‌هایشان را با هم عوض کنند. وضعیتی که به شکلی کوتاه اما بسیار درخورتوجه، زندگی آن‌ها را تغییر خواهد داد.

آخرین چاپ این کتاب (چاپ هشتم) با ترجمۀ محمد قاضی و قیمت 30000 تومان، در سال 1399 و با شمارگان 1500 نسخه، به زیور طبع آراسته شده است. همراهان و دوستداران آثار تواین می‌توانند این رُمان مشهور را از طریق سایت انتشارات به آدرس مربوط تهیه و خریداری کنند.
 

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی