loader-img
loader-img-2
چاپ بیست و چهارم کتاب «ایران از آغاز تا اسلام»

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی،  کتاب «ایران از آغاز تا اسلام» اثر «رومن گیرشمن» و ترجمه «محمد معین» به چاپ بیست و چهارم رسید.

این کتاب مشتمل بر شش فصل «ماقبل تاریخ»، «ورود ایرانیان»، «شرق ضد غرب»، «غرب ضد شرق و عکس العمل مشرق» و «توسعه تمدن ایرانی»  است و نویسنده تلاش کرده، گذشته ایران را از حدود پانزده هزار سال قبل از مسیح تا حمله اعراب شرح دهد. 

وی در این اثر از از اقوام و ملل غیرآریایی: شومریان، اکدیان، بابلیان، آشوریان، عیلامیان، یهودیان، یونانیان، رومیان و چینیان به عنوان اقوام نخستین سخن گفته و همچنین خواننده را  با اقوام و خاندان‌ آریایی همچون سکاییان، مادها، پارسیان، پارتیان، ساسانیان، کوشانیان و هندوان آشنا نموده است.

در معرفی کتاب آمده است: کتاب ایران از آغاز تا اسلام؛ شرح زندگی و تمدن مردمی است که از روزگار بسیار کهن تا آغاز اسلام در سرزمین ایران زیسته‌اند. این مردم که از اقوام گوناگون بودند، در فراز و نشیب زندگانی خود، تمدن‌های درخشان بوجود آوردند. آثار آن‌ها از هنر ظریفی در شش هزار سال پیش حکایت می‌کند...

این کتاب برای نخستین بار در سال 1336 منتشر شد و در سال جاری به چاپ بیست و چهارم رسیده است.
کتاب ایران از آغاز تا اسلام، با شمارگان 1000 نسخه و  بهای 1640000 ریال توسط انتشارات علمی و فرهنگی، منتشر شده و روی پیشخوان کتاب فروشی‌ها قرار گرفته است.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی