loader-img
loader-img-2
مجلد «هزارسال نثر پارسی» به چاپ دهم رسید

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ دهم کتاب سه جلدی «هزار سال نثر پارسی» نوشته مرحوم «کریم کشاورز» نویسنده و مترجم فارسی زبان به تازگی منتشر و روی پیشخوان کتاب فروشی‌ها قرار گرفته است.

این اثر حاوی نمونه‌هایی برگزیده از آثار ارزشمند نثر پارسی از ابتدا تا دوران معاصر است که در قالب سه مجلد برای نخستین بار در سال 1345 منتشر شد.

کتاب از آغاز انتشار با استقبال اساتید ادبیات فارسی مواجه شد و با توجه به قرارگرفتن در زمره منابع اصلی پژوهشگران و دانشجویان ادبیات فارسی، به چاپ‌های متعدد رسید.

جلد اول کتاب هزار سال نثر پارسی به منتخب آثار استادان قرن چهارم تا ششم هجری اختصاص دارد و نویسنده متونی از «شاهنامه» ابومنصوری، «کشف المحجوب» سجستانی، «سفرنامه» ناصرخسرو علوی، «تاریخ سیستان»، «قابوسنامه»، «نوروزنامه»، «اسکندرنامه»، «تاریخ بخارا» و ... در بیش از 556 صفحه معرفی کرده است.

در جلد دوم کتاب، برگ‌هایی از آثار کهن پارسی طی قرون ششم تا نهم هجری را می‌خوانیم؛ آثاری چون «مقامات حمیدی»، «کلیله و دمنه»، «تاریخ بیهقی»، «مرصاد العباد»، «اخلاق ناصری»، «گلستان»، «سندباد نامه»، «بهارستان» جامی، «روضه الصفا»، «لوامع الاشراق فی مکارم الخلاق» و .... آثاری هستند که مرحوم کشاورز در قالب کتاب دوم به معرفی آنها همت نموده است.نویسنده در قالب کتاب سوم به کتب ادبی استادان قرن‌های نهم تا چهاردهم پرداخته و صفحاتی از «انوار سهیلی»، «مجالس المومنین»، «عالم آرای» عباسی، «منشات» قائم مقام، «شمس و طغرا» محمدباقر میرزا خسروی تا «چرند و پرند» دهخدا، «سفرنامه مکه» مخبرالسلطنه و «داش آکل» صادق هدایت را در برابر دیدگان خوانند قرار داده است.

از نکات قابل توجه چاپ جدید کتاب، یادداشت‌ها و الحاقاتی است که توسط نویسنده طی سال‌ها تهیه و جمع‌آوری شده بود و پس از چاپ نهم در اختیار ناشر کتاب قرار گرفت. با توجه به نیاز اساتید و دانشجویان و مراجعه مکرر علاقه‌مندان نثر پارسی، این الحاقات در چاپ اخیر به کتاب اضافه شده است.

کتاب سه جلدی هزار سال نثر پارسی با قیمت 516000 تومان منتشر شده است. عموم پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان نثر پارسی می‌توانند این مجلد را از فروشگاه‌های انتشارات علمی و فرهنگی تهیه نمایند و یا برای سفارش اثر به سایت رسمی انتشارات به نشانی www.elmifarhangi.com مراجعه نمایند.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی