loader-img
loader-img-2
تقدیر از کتاب «تماشای روایت: بررسی تحلیلی روش انتقال عناصر داستان از روایت به درام» در پانزدهمین دوره جشنواره جلال

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، آئین اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل احمد» شامگاه شنبه 24 دی‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و نیز جمعی از نویسندگان، در محل تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره از جایزه جلال پرداخت و اظهار داشت:  امسال بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه جایزه رسیده بود که بعد از ارزیابی‌های اولیه، تعداد 20 اثر به بخش نهایی راه یافتند.

به گفته «علی رمضانی» آثار شرکت داده شده در این دوره از میان کتاب‌های منتشر شده در سال 1400 بود که نسبت  به سال گذشته رشد کمی و کیفی داشتند.

در ادامه این مراسم «یاسر» احمدوند معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین «وجیهه سامانی» دبیر علمی دبیر علمی جایزه جلال نیز ایراد سخن پرداختند. 

پایان بخش این مراسم به معرفی برگزیدگان بخش‌های اصلی و جنبی دوره پانزدهم جایزه جلال اختصاص داشت که انتشارات علمی و فرهنگی با کتاب «تماشای روایت: بررسی تحلیلی روش انتقال عناصر داستان از روایت به درام» نوشته «مجید آقایی» به عنوان اثر شایسته تقدیر در بخش نقد ادبی معرفی و از مولف کتاب با اهداء جوایزی قدردانی شد.

جایزه ادبی جلال آل احمد به عنوان گران‌ترین جایزه ادبی در بخش ادبیات داستانی شناخته می‌شود که از سال 1387 همزمان با سالروز تولد این نویسنده اولین دوره خود را برگزار کرد.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی