loader-img
loader-img-2
«تاریخ اروپا»؛ بیان واقعیت سیاسی، اجتماعی و صنعتی اروپا

انتشارات علمی و فرهنگی: کتاب «تاریخ اروپا» (از 1815 به بعد) نوشته «هنری ویلسون لیتل فیلد» نویسنده و مصنف آمریکایی تبار است که با ترجمه «فریده قره‌چه داغی» توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ دهم رسیده و روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب چنانچه در مقدمه آن آمده است دربردارنده خلاصه‌ای از وقایع سیاسی و اجتماعی اروپا در فاصله سال‌های 1815 میلادی به بعد است. البته به جریانات اجتماعی و اقتصادی که قرن نوزدهم را به قرن بیستم مرتبط ساخته، اهمیت بخصوصی داده شده است.

تاریخ اروپا مشتمل بر 21 فصل است. نویسنده ابتدا به سراغ انقلاب صنعتی رفته و ضمن تشریح زمینه و سوابق این نهضت، به تبیین علل بروز و نیز نتایج اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن پرداخته است.

عصر «مترنیخ»، چگونگی شکل‌گیری کنگره «وین»ِ، رهبران حاضر کنگره و بعد از آن انقلاب سال 1830 در نقاط مختلف اروپا از فرانسه تا بلژیک از جمله عناوینی است که در صفحات فصل دوم کتاب به چشم می‌خورد.

لیتل فیلد در ادامه مخاطب را با اصلاحات بریتانیای کبیر مواجه کرده و با گذر از انقلاب سال 1848 ایتالیا و آلمان، در پنجمین فصل کتاب نهضت‌های سوسیالیستی و آنارشیسم را به خواننده اثر خود ارائه می‌کند.

نگاه به اوضاع دیگر کشورهای اروپا از جمله اسپانیا و پرتغال، ظهور امپراطوری عثمانی، اروپای جدید و در ادامه سوابق جنگ جهانی اول، وقایع بین دو جنگ جهانی و تشریح وضع جهان بعد از جنگ جهانی دوم از دیگر وقایعی است که به قلم استاد دانشگاه «مری‌لند» در فصول بعدی این کتاب به تصویر کشیده شده است.

کتاب 384 صفحه‌ای تاریخ اروپا را می‌توانید با بهای 115000 تومان از شعب فروشگاهی تهیه و مطالعه نمایید. 

     

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی