loader-img
loader-img-2
روایت «صادق کرمیار» از «درد»‌های بی هنگام یک جانباز

روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی: در میان آثار حوزه دفاع مقدس، کتاب‌هایی که به مرور خاطرات بازماندگان جنگ هشت ساله اختصاص دارد را می‌توان روایتی ناب و مستند از وقایعی دانست که با گذشت بیش از سه دهه از وقوع آن، حالا به تاریخ سیاسی این سرزمین تبدیل شده است.

«درد» به قلم «صادق کرمیار» که سال 1394 به همت «انتشارات علمی و فرهنگی» به چاپ رسیده، یکی از بی‌شمار کتاب‌هایی است که با محوریت دفاع مقدس نگاشته شده و نویسنده ضمن مرور خاطرات «سید علی حسینی» جانباز قطع نخاعی، تلاش‌های همزمان اطلاعات عملیات ایران و استخبارات عراق برای غلبه بر یکدیگر را روایت می‌کند.

این کتاب در 19 فصل نوشته شده و نویسنده در صفحات نخستین کتاب خواننده را به کوچه‌های دزاشیب می‌برد، درست روبه‌روی پنجره دفتر انتشاراتی «نی نوا» همان جایی که ویلچر سید علی بین نرده‌های آهنی پل روی نهر، معلق مانده و او با نگاهی متحیر نگران پوشه خاطراتی است که با کمک همسرش نوشته و قرار است تبدیل به کتاب شود. اما چیزی نمی‌گذرد که برگه‌ها داخل آب رها می‌شود و درد بی هنگام دوباره همه وجودش را پر می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یک نفر از مهندسی رزمی به قرارگاه تاکتیکی آورده بودند و رضایی و قالیباف و قاآنی کنار نقشه ایستاده بودند و رضایی برای او توضیح می‌داد. این فصیل است، این هم ارتفاعات گزنی... این دو تا باید با خاکریز به هم وصل بشوند...»

کتاب درد به قلم صادق کرمیار، در 373 صفحه و شمارگان 2000 نسخه توسط انتشارات علمی و فرهنگی چاپ شده و با قیمت 19000 تومان در فروشگاه‌های انتشارات به مخاطبان عرضه شده است. 

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی