loader-img
loader-img-2
تاریخ تمدن ویل‌دورانت شناسنامه انتشارات علمی‌وفرهنگی است/ پرنده‌آبی ویژه به مخاطب کودک‌ونوجوان می‌پردازد

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی‌وفرهنگی، قاسم صفایی‌نژاد مدیرعامل انتشارات علمی‌وفرهنگی صبح امروز (پنج‌شنبه 27 اردیبهشت)، با حضور در برنامه زنده کتاب چهار، درباره انتشارات علمی‌وفرهنگی به گفت‌وگو پرداخت. 

صفایی‌نزاد با بیان اینکه انتشارات علمی‌وفرهنگی قدیمی‌ترین نشر مدرن کشور است که وارد 70 سالگی شده است، گفت: علمی‌وفرهنگی در هفت‌دهه گذشته اقدامات بزرگی را برای فرهنگ و هنر کشورمان رقم زده که تاثیرات آن بی‌بدیل است. 

او تاسیس انتشارات علمی‌وفرهنگی در 30 را یک اقدام راهبردی برای توسعه علم و فرهنگ دانست و عنوان کرد: در حوزه ترجمه، تالیف، تربیت و رشد نویسندگان و استفاده از بزرگان و کیفیت و دقت در انتخاب کتاب در این انتشارات‌ کارهای ماندگاری صورت گرفته که بخشی از خاطرات فرهنگی خانواده‌ها قرار گرفته است. 

مدیر عامل انتشارات علمی‌وفرهنگی وجود 4 هزار کتاب در این مجموعه را یک گنجینه بزرگ خواند و افزود: توجه ویژه ما انتشار آثار برجسته حوزه‌های مهم تاریخ، هنر، فلسفه و ادبیات کودک و نوجوان با نشان پرنده آبی بوده است. پرنده آبی یکی از نشان‌های قدیمی کودک و نوجوان است که کتاب‌های فاخری را به بازار نشر وارد کرده است.


صفایی‌نژاد در پاسخ به اینکه آیا علمی‌وفرهنگی فرهنگی توجه ویژه‌ای به تاریخ داشته است، افزود: بله؛ کتاب تاریخ تمدن ویل‌دورانت که یکی از آثار برجسته است، شناسنامه انتشارات علمی‌وفرهنگی است. ما همچنین درخصوص کتب درسی در زمینه هنر و فلسفه‌هنر کارهای برجسته‌ای داریم. 

او روزآمد را ویژگی انتشارات علمی‌وفرهنگی خواند و درخصوص کتاب‌هایی که در آینده منتشر می‌کند، عنوان کرد: ما در تجدید چاپ آثار گذشته سعی داریم در ابعاد مختلف کتاب‌ها را روزآمد و متناسب با شرایط طراحی و چاپ کنیم. 

مدیرعامل انتشارات علمی‌وفرهنگی عرضه 320 عنوان کتاب این مجموعه در نمایشگاه کتاب تهران را مورد اشاره قرار داد و درباره تازه‌های نشر این مجموعه گفت: جلد دوم کتاب تاریخ تحلیلی جامعه‌شناسی معاصر نوشته دکتر فرهنگی یکی از کارهای شاخصی بود که  روز گذشته در غرفه علمی‌وفرهنگی رونمایی شد. این کتاب درخصوص برجستگی‌های ایرانیان در مدیریت و تمدن‌‌سازی است. 

صفایی‌نژاد به تشریح برنامه‌های آینده این نشر پرداخت و با تاکید براینکه مسئله مهم امروز  تقویت هویت ملی و دینی است، ادامه داد: هویت دینی و ملی یکی از ضرورت‌هایی است که طبق پژوهش‌های صورت گرفته نیازمند تاکید برآن هستیم که در این خصوص نیازمند تولید محتوای فرهنگی هستیم و ما نسبت به آن اقدام خواهیم کرد.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی