loader-img
loader-img-2
کاوه اعتمادزاده با نادره رضایی دیدار کرد

در تاریخ 17 اسفند 99 کاوه اعتمادزاده پسر مرحوم محمود اعتمادزاده در پی جلسات و نشست‌های پی در پی با مولفان و مترجمان و خانواده‌هایشان در انتشارات علمی و فرهنگی حضور یافت و دربارۀ موضوعات مختلفی با نادره رضایی مدیرعامل گفت‌وگو کرد. همچنین در این دیدار قهرمانی وکیل دختران مرحوم اعتمادزاده نیز حضور داشت.

محمود اعتمادزاده معروف به م.ا به‌آذین، نویسنده و مترجم و معاصر ایرانی بود. به‌آذین فعالیت‌های ادبی خود را از سال 1320 با انتشار داستان‌های کوتاه آغاز کرد. نوشته‌ها و داستان‌های کوتاهِ بیشتری در طول سال‌های بعد نگاشت. ترجمۀ آثار شکسپیر، بالزاک، رومن رولان و شولوخوف در کارنامه او مشهود است. او نویسندۀ کتاب قالی ایرانی و همچنین مترجم کتاب چرم ساغری است که از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

در این دیدار پس از بررسی وضعیت قراردادهای مربوط به این دو کتاب و تجدید قراردادشان درباره موضوعات مختلفی صحبت شد. نادره رضایی توضیحاتی دربارۀ موزه و مرکز اسناد مجموعه انتشارات علمی و فرهنگی داد و پیرو درخواست کتبی از خانواده بزرگان و بزرگان انتشارات از کاوه اعتمادزاده نیز خواست اهدای یادگاری به این موزه را در نظر داشته باشد. اعتمادزاده نیز از این موضوع استقبال کرد و گفت: «حالا که شما این مسئله را مطرح کردید شاید بد نباشد که من هم خبری بدهم؛ ما قصد داریم منزل پدر را حفظ کنیم و آن را به شکل خانه به‌آذین تبدیل به خانه‌موزه کنیم. اما مسائلی گریبانگیر این ملک است که در حال پیگیری آنها از طرق مختلف هستیم. شهرداری تهران همکاری کرده ولی متأسفانه میراث فرهنگی هنوز پیگیری و همکاری مناسبی با ما نکرده است. ما دوست داریم از همه کسانی که به نوعی با پدر مرتبط بوده‌اند دعوت کنیم که به هر نحوی تمایل دارند در این کار مشارکت کنند. از انتشارات علمی و فرهنگی هم دعوت می‌کنیم هر ایده یا مشورتی در این زمینه دارد با ما درمیان بگذارد.»

نادره رضایی در پاسخ گفت: «پیش از هرچیز از شما تشکر می‌کنم که این موضوع را مطرح کردید؛ ما هم هر پیگیری‌ای از دستمان برآید خواهیم کرد و امیدوارم حرکت خوب شما به ثمر بنشیند.»

 

 

گزارشگر: زهرا زنگنه

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی