loader-img
loader-img-2
نیازی به اصلاح ندارد

سال‌ها کتاب اقتصاد پل ساموئلسن منبع مهم و درجه‌اول علم اقتصاد به شمار می‌رفته و شاید هنوز هم از اعتبار گذشته‌اش چیزی کم نشده باشد. این کتاب اولین بار در سال 1948 میلادی (یعنی بیش از 72 سال پیش) منتشر شد و اقبال به آن در سراسر دنیا به گونه‌ای بود که به بیش از 40 زبان ترجمه شده است. یکی از این زبان‌های مقصد زبان فارسی بود که سال‌ها پیش دکتر حسین پیرنیا آن را به فارسی برگرداند. این کتاب را بنگاه ترجمه و نشر کتاب روانۀ بازار کرده بود و نامه‌ای که در تصویر می‌بینید یکی از اسناد مربوط به مراحل انتشار این کتاب است که نشان از دقت و وسواس مترجم نسبت به صحت کتاب دارد.

در این نامه می‌خوانیم:


بنگاه ترجمه و نشر کتاب

در پاسخ به نامه شماره 32 مورخ 1346/1/19 به استحضار می‌رساند کتاب اقتصاد ساموئلسن جلد دوم را با اصل مطابقه نمودم. متن آن نیازی به اصلاح ندارد. با ارسال عین کتاب خواهشمند است دستور فرمایید هنگام تجدید طبع فهرست اعلام و اصطلاحات را که قبلاً به وسیله اینجانب تهیه و به بنگاه ترجمه و نشر کتاب ارسال گردیده در آخر آن اضافه نمایند.

                                                                                      دکتر حسین پیرنیا

 

به دوستان و همراهان صمیمی انتشارات علمی و فرهنگی این نوید داده می‌شود که به زودی موزه و مرکز اسناد این انتشارات (دربردارندۀ اسنادی همچون متن بالا) افتتاح خواهد شد. در این موزه علاوه بر اسناد مرتبط با چاپ و نشر کتاب‌ها، یادگارهای ارزشمندی از بزرگان نشر نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

نویسنده: مصطفی فرهنگی

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی