loader-img
loader-img-2
این کتاب سالیانی است که نایاب است

احسان اشراقی از تاریخ‌دانان بنام روزگار ما و از استادان خوش‌نام دانشگاه تهران بود. او فعالیت‌های متنوعی در حوزۀ علوم انسانی داشت که یکی از آن‌ها عضویت پیوسته فرهنگستان علوم ایران و ریاست شاخه تاریخ در فرهنگستان علوم ایران بود. از جمله آثار او که در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده کتابی است به نام نقاوه‌الاثار فی ذکر الاخیار در تاریخ صفویه. این اثر منبع مهمی در تاریخ صفویه است و در سندی که مشاهده می‌کنید احسان اشراقی، خواهان تجدید چاپ آن است. 

بسمه تعالی
ریاست محترم مؤسسه مطالعات و و تحقیقات فرهنگی و شرکت انتشارات علمی و فرهنگی
با احترام معروض می‌دارد
کتاب «نقاوه‌الاثار فی ذکر الاخیار» در تاریخ صفویه، که در سال 1350 شمسی به تصحیح اینجانب احسان اشراقی انتشار یافت، سالیانی است که نایاب گردیده و مورد نیاز علاقه‌مندان به تحقیق در دوران صفویه است. چندین سال قبل در زمان تصدی آقای لاریجانی بنا به تقاضای اینجانب، شورای محترم مؤسسه تصویب نمود که این کتاب مجدداً انتشار یابد، لکن در زمانی که آقای فروتن عهده‌دار تصدی بخش انتشارات بودند این امر انجام نگرفت. اکنون با توجه به سپری شدن زمانی طولانی از یک تقاضای موجه و اینکه کتاب از منابع درخور اهمیت دوران صفویه است، خواهشمند است با لطف و علاقه خاصی که آن جناب به انتشار این قبیل منابع تاریخی دارند مقرر فرمایند نسبت به چاپ مجدد آن اقدام گردد.  توفیق جنابعالی را در گسترش فعالیت‌های فرهنگی از خداوند مسئلت دارم.
احسان اشراقی
استاد دانشگاه تهران
1369/04/2

خط خوش زنده‌یاد احسان اشراقی در کنار هزاران سند دیگر از تاریخ انتشارات علمی و فرهنگی به زودی در موزه و مرکز اسناد این انتشارات به نمایش گذاشته خواهد شد.
گفتنی است کتاب نقاوه‌الاثار فی ذکر الاخیار چندین بار تجدید چاپ شده است و همین حالا می‌توانید برای تهیه این کتاب روی اینجا کلیک کنید.

 

نویسنده: مصطفی فرهنگی 
 

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی