loader-img
loader-img-2
کرونا فرصت‌هایی را هم برای نشرها آفریده است

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی به نقل از خبرگزاری فارس  بیش از 14 ماه است که مردم نه‌تنها در ایران که در سراسر جهان با بیماری کووید-19 دست و پنجه نرم می‌کنند. کرونا بر همۀ مناسبت‌ها و وجوه مختلف زندگی از اقتصاد تا فرهنگ تأثیر گذاشته؛ طبیعی است که در این اوضاع و احوال، نشر و فروش کتاب‌های کاغذی هم تحت تأثیر شرایط حاکم قرار گرفته است. 
نادره رضایی، مدیر انتشارات علمی و فرهنگی عقیده دارد کرونا فرصت‌هایی را هم پیش روی پدیدآورندگان این حوزه گذاشته است؛ برای مثال شاید علاقه‌مندان در این تعطیلی‌ها فرصت بیشتری برای مطالعه داشته‌اند؛ در نتیجه بیشتر از قبل به تهیه کتاب و خواندن آن پرداخته‌‌اند. در این میان ناشران و کتابفروشی‌هایی بُرد کرده‌اند که زمینه‌های لازم را برای مواجهه با شرایط کرونایی پدید آورده و به فروش آنلاین و ارائه نسخه الکترونیک و صوتی کتاب‌ها توجه داشته‌اند.

مدیر انتشارات علمی و فرهنگی به فعالیت‌های این مرکز در دوران کرونا اشاره و بیان می‌کند: درست است که انتشارات ما از 66 سال پیش تاکنون فعالیت می‌کند اما به عنوان مجموعه‌ای شبه‌دولتی نتوانسته بود بسترهای لازم برای رویارویی با شرایط کرونا را فراهم آورد، اما طی چند ماه اخیر تلاش خود را چندبرابر کرده‌ایم تا بتوانیم از این دوران سخت به سلامت بگذریم و با ایجاد بسترهای مناسب برای فروش آنلاین و گسترش فعالیت و بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نیز تولید نسخۀ الکترونیک و صوتی از کتاب‌ها کوشیدیم تا هم خود را به‌روز کنیم و هم با مخاطبان خود ارتباط داشته باشیم و به خواسته و نیازهایشان پاسخ دهیم. 

رضایی با اشاره به نخستین نمایشگاه کتاب مجازی می‌گوید: سال گذشته مؤسسه خانه کتاب به برگزاری نمایشگاه مجازی پرداخت که با استقبال ناشران روبه‌رو شد. البته که دوستان ناشر هم فروش خوبی داشتند، بگذریم که این اتفاق برای مخاطبان هم خوشایند بود، چون همه علاقه‌مندان به کتاب از سراسر ایران می‌توانستند از امکانات مشابه و یکسان استفاده کنند و این امتیازی است که فروش آنلاین و نمایشگاه مجازی در اختیار آنها می‌گذارد.
 

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی