loader-img
loader-img-2
در چاپ غزلیات شمس تسریع کنید

یکی از فرهیختگانی که زیستن در عصر او برای هر کسی افتخار است استاد محمدرضا شفیعی کدکنی است. او برای دانشجویان تمثال معلم و استاد نمونه‌ای است که کلاس درسش شلوغ‌ترین کلاس‌هاست، به گونه‌ای که دانشجویان و مشتاقان از گوشه و کنار کشور در کلاس درس او حاضر می‌شوند تا هر کلام و سخنی که از زبان او خارج می‌شود مانند گوهری ارزشمند دریابند و در حد توان خود بهره‌ ببرند. شهرت کلاس درس او سال‌هاست که بر زبان‌ها می‌چرخد. سندی که این‌بار روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی از گنجینه موزه و مرکز اسناد منتشر کرده است مرتبط با همین فضای درس و کلاس محمدرضا شفیعی کدکنی است. کتاب غزلیات شمس که به همت او گزینش شده مدتی است در بازار یافت نمی‌شود و این موضوع کلاس درس استاد را با اختلال مواجه کرده است. به همین دلیل دست به قلم می‌شود تا نامه‌ای بنویسد و رنج جستجوی کتاب را برای دانشجویانش آسان کند.

دوست دانشمندم جناب آقای امامی
بعد از عرض ارادت و سلام، می‌خواستم تقاضا کنم که اگر امکان داشته باشد دستور فرمایید چاپ غزلیات شمس به صورت منظم‌تر و سریع‌تر دنبال شود که در شهریورماه 1352 در اختیار دانشجویان دانشکده ادبیات باشد. بنده که متصدی درسی آن هستم دو ترم است که مجبور می‌شوم بگویم درس را از فهرست درس‌ها حذف کنند چراکه متن لازم در اختیار نیست و دیگر از متصدیان کار شرمنده‌ام.
                                                                                                 با تشکر و سپاس بسیار 
                                                                                                            ارادتمند
                                                                                                        شفیعی کدکنی
                                                                                                         13 اسفند 51

 

شمارش معکوس برای گشایش موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی مدتی است شروع شده و چیزی به این رویداد مهم فرهنگی باقی نمانده. سوم خرداد 1400 با حضور میهمانان فرهیخته و مسئولان کشوری، شاهد این رویداد مهم خواهیم بود.

برای تهیه کتاب گزیده غزلیات شمس می‌توانید روی اینجا کلیک کنید.

 

نویسنده: مصطفی فرهنگی
 

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی