loader-img
loader-img-2
بزرگان فرهنگ و کتاب ایران، درهای نخستین موزه نشر را گشودند

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی به نقل از خبرگزاری ایرنا، موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی با حضور بزرگان فرهنگ ایران عصر دوشنبه سوم خرداد 1400 گشایش یافت.

احمد سمیعی گیلانی، ویراستار صاحب‌نام و سرویراستار انتشارات فرانکلین، محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به همراه نادره رضایی، مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی، اولین کسانی بودند که قدم به این موزه گذاشتند.

موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی جایی برای نمایش منتخبی از اسناد، اشیاء و آثاری است که یادآور کوشش‌های قریب به دو دوره چهل‌ساله از دو ناشر پیشرو یعنی فرانکلین و شرکت سهامی کتاب‌های جیبی است.
در این موزه یادگاری‌های نویسندگان، مؤلفان، مصنفان، مصححان و مترجمان بسیاری که همکاری با انتشارات فرانکلین را در کارنامه دارند گردآوری شده و مجموعه‌ای از کتاب‌های منتشرشده از این انتشارات نیز در بخشی دیگر گردآوری شده است.
موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی با مدیریت نادره رضایی مدیر عامل انتشارات علمی فرهنگی و موزه‌پردازی و طراحی رضا دبیری‌نژاد، کارشناس امور موزه‌ها، مستندنگاری بهرنگ ذوالفقاری، و طراحی گرافیک آتلیه نو به بهره‌برداری رسیده است.
مشاوران این پروژه عبدالحسین آذرنگ، سیروس پرهام، احمد سمیعی گیلانی، ابوتراب سیاهپوش و هرمز همایون‌پور بوده‌اند که همگی سابقه همکاری با فرانکلین را دارند.
در این مراسم افتتاحیه، بسیاری از همکاران مجموعه انتشارات فرانکلین و انتشارات علمی فرهنگی فعلی حضور داشتند. شخصیت‌هایی چون احمد سمیعی گیلانی، ویراستار صاحب‌نام، ژاله آموزگار، استاد ایران‌شناسی، هرمز همایون‌پور از بنیان‌گذاران فرانکلین، علی دهباشی، مدیر مجله بخارا، گلی امامی، مترجم و نویسنده و همین‌طور همسر کریم امامی، مهدخت معین، ادیب و پژوهشگر و فرزند مرحوم محمد معین، محمد شریعتمداری، وزیر کار و تعاون و امور اجتماعی و... حضور داشتند.
 

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی