loader-img
loader-img-2
برای عرضه در هند کتاب‌های نظم و نثر بفرستید

دایرۀ فعالیت انتشاراتی‌ها همیشه به داخل مرزها محدود نمی‌شود. گاهی بعضی نشرها به اقتضای محصول و محتوایی که تولید می‌کنند مخاطبان فرامرزی دارند و این موضوع، جدا از موضوع ترجمۀ کتاب‌ها در سرزمین مبدأ یا مقصد است.
زنده‌یاد سید جعفر شهیدی که صاحب تألیفات بسیاری است و رئیس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا نیز بوده در نامه‌ای به تاریخ 17 خرداد 1369 (درست 31 سال پیش) خطاب به دکتر بروجردی مدیرعامل وقت انتشارات علمی و فرهنگی از برپایی نمایشگاهی در دهلی و کتاب‌های مورد نیاز برای آن نمایشگاه می‌گوید. 
در ادامه، تصویر و متن این نامه را مشاهده می‌کنید.

جناب آقای دکتر بروجردی 
مدیرعامل محترم مرکز انتشارات علمی و فرهنگی
نامۀ شمارۀ 19/516 مورخ 69/2/26 جناب‌عالی دریافت شد. در زمستان سال گذشته در دهلی نو با آقای شاهنگیان گفتگویی رخ داد و بدین نتیجه رسیدیم که مرکز انتشارات علمی [و فرهنگی] با همکاری رایزنی فرهنگی دهلی غرفه‌ای را برای عرضه و فروش کتاب‌های ادبی در آن رایزنی دایر کنند. کتاب‌هایی که مورد نیاز استادان است متون نظم و نثر قدیم و نیز برخی کتاب‌های نویسندگان عصر مشروطیت است و از هر یک از این کتاب‌ها حداقل 30 جلد باید آمادۀ عرضه شود. اگر برای مرکز مقدور است لطفا به وسیلۀ تلفن یا نامه اعلام فرمایید تا صورت تفصیلی ارائه شود.
دکتر سید جعفر شهیدی
       رئیس مؤسسۀ لغت‌نامۀ دهخدا


موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی در سوم خرداد 1400 با حضور نویسندگان، مؤلفان، مترجمان و اصحاب رسانه گشایش یافت و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یکشنبه و سه‌شنبۀ هر هفته از ساعت 9 تا 12 از این مکان فرهنگی بازدید کنند. موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی روایت‌گر فعالیت‌های نشرهایی است که امروز در قامت نام علمی و فرهنگی تجلی یافته است. در این موزه شما با نمونه‌هایی از اسناد و اشیاء به‌یادگارمانده از بزرگان فرانکلین، بنگاه ترجمه و نشر و علمی و فرهنگی آشنا خواهید شد.
نشانی این موزه که در طبقه همکف ساختمان مرکزی انتشارات علمی و فرهنگی واقع شده، از این قرار است:
تهران، چهارراه جهان کودک، کوچه کمان، شماره 25.

 

نویسنده: مصطفی فرهنگی
 

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی