loader-img
loader-img-2
طلسم کتاب قیصر امین‌پور

وجه شاعری قیصر امین‌پور، شناخته‌شده‌ترین وجه او بود. بسیاری او را به واسطه اشعار و تصانیف و ترانه‌هایی که سروده بود می‌شناختند، اما حقیقت این است که او دکترای زبان و ادبیات فارسی داشت و در دانشگاه تدریس می‌کرد. آنچه به‌خوبی وجهِ پژوهشی زنده‌یاد قیصر امین‌پور را نشان می‌دهد، علاوه بر کار در فضای دانشگاه، کتاب از او در زمینۀ تحلیل شعر معاصر با نام سنت و نوآوری در شعر معاصر است. این کتاب در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده و گویا در فرآیند تولید این کار، تأخیر زیادی اتفاق می‌افتد که با گلایۀ امین‌پور همراه می‌شود. در سندی که به تازگی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده، بخشی از نامۀ قیصر امین‌پور را به مدیر وقت بخش تولید می‌بینیم که در آن توصیه‌هایی می‌کند تا کتاب به موقع به دست دانشجویان برسد.

 

محضر محترم مدیریت تولید جناب آقای میرطاهری
با عرض سلام و احترام. گوش شیطان کر مثل اینکه طلسم این کتاب کذایی «سنت و نوآوری در شعر معاصر» دارد شکسته می‌شود. بعد از شش هفت سال تعلل و تأمل و تحمل بنده، حالا دیگر به کرم مولا و لطف شما بستگی دارد که آیا می‌تواند با سرعتی چندان مراحل باقیمانده را طی کند که ان‌شاءالله برای شهریورماه یعنی اول مهر و دانشگاه در دسترس دانشجویان باشد یا ... . طرح روی جلد آن را آقای آیدین آغداشلو پذیرفته‌اند و مشغولند، از دوستان هم خواسته بودم که اگر ممکن است یک نسخه را هم زودتر برای تأیید اجتماعی به ارشاد بفرستند که نمی‌دانم میسر بوده یا نه......

 

آنچه خواندید نمونه‌ای از گنجینۀ موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی است. انتشارات علمی و فرهنگی بعد از نزدیک به هفت دهه حیات و فعالیت مستمر با انبوهی از اسناد و اشیائی مواجه بود که بستر لازم برای برپایی یک موزه معتبر فرهنگی_ادبی را فراهم می‌کرد. بعد از یک سال و اندی تلاش مستمر و شبانه‌روزی، موزه و مرکز اسناد انتشارات علمی و فرهنگی در تاریخ سوم خرداد 1400 افتتاح شد و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر، برای بازدید به طبقه همکف ساختمان مرکزی انتشارات علمی و فرهنگی واقع در تهران، چهارراه جهان کودک، کوچه کمان، شماره 25 مراجعه کنند.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی