loader-img
loader-img-2
چاپ چهارم کتاب «رسالت زیگموند فروید»

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی به نقل از خبرگزاری ایرنا کتاب «رسالت زیگموند فروید» قریب به پنجاه سال پیش برای نخستین بار توسط موسسه فرانکلین در مجموعه‌کتاب‌های جیبی با ترجمه فرید جواهر کلام منتشر شد و اخیرا به چاپ چهارم رسیده است.

انتشارات علمی و فرهنگی در سال 1394 با سر و شکلی جدید و حروفچینی مجدد این کتاب را تجدید چاپ و روانه بازار کتاب کرد و اکنون با همین سر و شکل نسخۀ به‌روز شده به چاپ چهارم رسیده است.

کتب زیادی در شرح و تفسیر دیدگاه‌ها و زندگی زیگموند فروید نگاشته و به فارسی ترجمه شده‌اند. تا مدت‌ها نگاه رایج دربارۀ فروید این بود که او با طرح دیدگاه‌های تند و تاختن به دین و اخلاق با استناد به نظریات روانشناختی خود، مبانی اخلاقی جهان را زیر سوال برد؛ بسا نویسندگان، شارحان، منتقدان و شاگردان مکتب فروید در رد یا تایید او مقالات و کتاب‌هایی نوشتند.

کتاب رسالت زیگموند فروید یکی از همین کتاب‌هاست که اریش فروم در آن کوشیده است تا حد ممکن بی طرفانه تصویری روانشناختی از برخی جنبه‌های شخصیتی فروید ارائه کند که در آثار دیگر کمتر می‌توان سراغ گرفت. اریش فروم نه تعصبی نسبت به فروید دارد و نه با تعصب به نقد آثار او می پردازد؛ بنابراین این کتاب می‌تواند مخاطب را به دور از بدفهمی و قضاوت‌های ارزش‌داورانه با دیدگاه‌های فروید آشنا کند.

اریش فروم نقاط ضعف و قوت فروید را هم‌زمان از نظر گذرانده است؛ نقطه ضعف‌هایی همانند قدرت‌طلبی و انتقاد ناپذیری و قوت‌هایی چون کشف ضمیر ناخودآگاه که باعث تحول بنیان‌های دانش روانشناسی شد.

عناوین فصول کتاب بدین قرارند: «حقیقت جویی و شجاعت فروید»، «ارتباط فروید با مادرش»، «رابطه فروید با زنان»،«وابستگی فروید به مردان»، «رابطه فروید با پدرش»، «قدرت طلبی فروید»، «فروید: مصلح جهانی»، «ویژگی‌های شبهه سیاسی جنبش روانکاوی»، «باورهای دینی و سیاسی فروید» و «خلاصه و پایان سخن».

این کتاب در 126 صفحه با قیمت 21 هزار تومان از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده و برای علاقه‌مندان به حوزه‌های روانشناسی، فلسفه و دین‌پژوهی در دسترس قرار گرفته است.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی