loader-img
loader-img-2
نخستین نشست هم‌اندیشی ناشران حوزه کودک و نوجوان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل انتشارات علمی و فرهنگی، حامد علامتی در ابتدای این نشست از ناشران برای حضور در این جلسه و از مسئولان کانون برای برگزاری در این برنامه قدردانی کرد.

مدیرعامل کانون ادامه داد: این جلسه از اصلی‌ترین جلسه‌ها برای هم‌اندیشی و تعامل در کانون است. از نظرات مطرح شده از سوی شما تشکر می‌کنم؛ نظرهای شما توسط کارشناسان کانون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در آینده اعمال خواهد شد. ما دنبال اجرایی شدن دیدگاه‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط خواهیم بود.

علامتی گفت: امروز افتخار می‌کنیم معجزه دین اسلام کتاب است و این بزرگترین سند افتخار و هویت اجتماعی، دینی و تاریخی برای یک جریان و ملت است. بنابراین کتاب موضوعیت دارد و زمینه اندیشه و درک است.

وی افزود: اولین کلامی که بر پیامبر(ص) ابلاغ شد خواندن بود و این بزرگترین سند تمدنی برای یک ملت محسوب می‌شود. موضوع کتاب و خواندن و مطالعه در هیچ مکتبی به این شکل اشاره نشده است و ما به این سند بزرگ افتخار می‌کنیم.

مدیرعامل کانون با بیان اینکه حتما باید از وضعیت گذشته ارزیابی داشته باشیم ادامه داد: باید نقشه راهی که در مقابل ما قرار گرفته است طبق بیانیه گام دوم تنظیم کنیم. ما نمی‌توانیم در شرایط و وضعیت فعلی توقف کنیم. تشکیل این جلسه‌ها برای ریل‌گذاری و تبیین مسیر رو به جلو است که با همکاری شما فرهیختگان اتفاق می‌افتد.

علامتی درباره رقابت در حوزه نشر تصریح کرد: کانون از حوزه نشر رقابتی با ناشران خصوصی خارج خواهد شد و از این به بعد هیچ نگاه رقابتی نخواهیم داشت بلکه از ظرفیت دیگر ناشران استفاده خواهیم کرد. همچنین اشتراک موضوع‌ها برای تولیدات جدید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این زمینه باید منافع اقتصادی و مالکیت معنوی آثار ناشران خصوصی حفظ شود. سیاست‌های این مساله در برنامه راهبردی درحال تحلیل و تنظیم است و مدنظر قرار خواهد گرفت. برنامه ما ورود به همکاری جدی در عرصه کار هدفمند و هوشمند با ناشران خصوصی خواهد بود.

مدیرعامل کانون ادامه داد: کانون حاضر است با همکاری و حمایت ناشران دیگر، زمینه فعالیت‌های آموزشی و ارتقای توانمندی‌های این نسل جدید را برعهده بگیرد. این موضوع با مشارکت معنوی ناشران در این زمینه بزرگترین سرمایه به شمار می‌رود. انتقال تجربیات افراد صاحب تجربه به نسل جدید در بستر کانون قابل تحقق است.

حامد علامتی در پایان با تأکید بر اهمیت ظرفیت رسانه‌ها در حوزه نشر کودک و نوجوان گفت: کانون آماده است اقدام‌های پیش‌رویی در جهت فراگیر کردن ظرفیت‌های رسانه چه خبرگزاری‌ها و چه رسانه‌های سمعی و بصری را در خدمت نشر کودک و نوجوان دربیاورد.

در این نشست که از حدود 40 انتشارات کودک و نوجوان دعوت به عمل آمده بود، نمایندگانی از انتشارات‌های امیرکبیر، مدرسه، کتاب پرنده، بنیاد حاج قاسم، غنچه، پرنده، صریر، نبات، زعفران، به نشر، سروش، علمی و فرهنگی، منادی تربیت و نردبان به بیان نظرات خود پرداختند.

سرکار خانم صدرنیا مدیر بخش کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی: فعالیت فرهنگی‌ام را 36 سال قبل به عنوان ویراستار در کانون شروع کردم. اینجا را خانه خودم می‌دانم. بین انتشارات علمی و فرهنگی و کانون مشابهت زیاد و نوعی خویشاوندی می‌بینم؛ از جمله اینکه هر دو سابقه بسیار درخشانی در نشر و میراث بسیار عظیمی دارند، آن را در تمام سال‌ها پاس داشته‌اند و سابقه همکاری طولانی‌ای نیز با هم دارند. آماده‌ایم در بستر مناسبی هر نوع همکاری دیگری با هم داشته باشیم.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی