loader-img
loader-img-2
سروده‌های فاطمی «احمد عزیزی» در مجموعه «قاف غزل، قوس غزل»

کتاب «قاف غزل، قوس غزل» مجموعه‌ای از آخرین سروده‌های زنده‌یاد «احمد عزیزی» شاعر آئینی و نام آشنای دیار کرمانشاه است که در آخرین روزهای حیات وی توسط انتشارات علمی و فرهنگی چاپ و منتشر شد.

روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی: چهارم دی‌ماه در تقویم ادبیات ایران زمین، زادروز شاعر هنرمند و مثنوی‌سرای فقید دیار کرمانشاه، زنده‌یاد «احمد عزیزی» است. شاعری با سبکی منحصر به فرد و دارای سعه صدر ادبی که آثار بسیاری را در نظم و نثر ادبی از خود به جای گذاشت.

عزیزی با خلق مثنوی‌هایی سرشار از مضامین و ترکیب‌های بدیع و آمیخته با عنصر خیال، از همان ابتدای ورودش به دنیای شاعرانگی خوش درخشید و در ادامه با سرودن مجموعه اشعاری خلاقانه چون «روستای فطرت» و «شرجی آواز» روز به روز در مسیر صعود و پیشرفت گام برداشت.

اشعار این شاعر آئینی با مفاهیم عرفان اسلامی ممزوج شده و نشانی از این آمیختگی را می‌توان در غزلیات و رباعیاتی که در رثای اهل‌بیت (ع) سروده، به خوبی مشاهده کرد. 
کتاب «قاف غزل، قوس غزل» مجموعه‌ای از آخرین سروده‌های عزیزی است که در دو بخش مجزا با همین عنوان گردآوری و منتشر شده است. 

 از ویژگی‌های این مجموعه شعر می‌توان به ابیاتی اشاره کرد که در مدح و منقبت آل الله به رشته تحریر درآمده است. «فخر خیرالبشر»، «مثنوی زهرایی»، «ماه آئینه روی» و «بهار وصل» از جمله اشعار احمد عزیزی است که پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) سروده و در کنار غزلیاتی همچون «یازدهم گنبد نیلوفرین»، «سبع المثانی»، «غدیریه» و «وادی عشق»، به فهرست مجموعه اشعار آئینی وی افزوده شده است.

کتاب قاف غزل، قوس غزل در 192 صفحه و شمارگان 1000 نسخه توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده و در تمام شعب فروشگاهی انتشارات علمی و فرهنگی قابل تهیه و مطالعه است.

 

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی