loader-img
loader-img-2
«خودنویس»؛ عرصه‌ای برای آموزش و رقابت نوقلمان

روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی: مراسم رونمایی از پوستر جشنواره «خودنویس زرین» با حضور «قاسم صفایی نژاد» موسس نشرسرای «خودنویس» و جمعی از نویسندگان و خبرنگاران برگزار شد.

صفایی نژاد در این نشست یکی از مشکلات بارز حوزه نشر را مردمی نبودن آن عنوان کرد و افزود: برای موفقیت در عرصه ترویج نشر باید بستری برای تولید محتوا توسط خود مردم فراهم شود.

وی استقبال نویسندگان نوقلم در ادوار گذشته این جشنواره را قابل ملاحظه دانست و تصریح کرد:  در مدت زمان شش ماه، بیش از 400 رمان دریافت و در نهایت بعد از بررسی آثار دریافتی، 250 اثر  برتر در فرایند حمایتی قرار گرفت.

موسس خودنویس از این نشرسرا به عنوان خانه‌ای برای دغدغه‌مندان فرهنگ ایران زمین یاد کرد تا بتوانند در کنار هم محتوای عمیق تولید کنند و از نویسندگان در تمام مراحل طرح  و تبدیل آن به اثر، ترجمه و چاپ نیز حمایت کند.

دبیر جشنواره خودنویس زرین نیز در سخنانی حمایت مادی و معنوی از نویسندگان نوقلم تا رسیدن به مرحله نشر اثر را یادآور شد و افزود: تامین مالی ار نوقلمان توسط مجریان خودنویس صورت گرفته اما در گام بعدی این خود نویسنده است که باید تلاش کند و برای دیده شدن قدم بردارد.

به گفته «علیرضا نعمت الهی» با برگزاری سه دوره جشنواره خودنویس، بیش از 60 نوقلم تحت آموزش قرار گرفته‌اند که این افراد در جشنواره خودنویس زرین با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت 20 نوقلم برگزیده خواهند شد و در دوره‌های آموزشی زیر نظر اساتید، طرح داستان یا رمان خود را پیش خواهند برد.

وی به نوقلمان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره پیشنهاد کرد با  چند طرح وارد عرصه رقابت شوند تا شانس بیشتری برای پذیرفته شدن آثارشان داشته باشند.

 دبیر جشنواره خودنویس زرین خاطر نشان کرد: دوره‌های آموزشی نویسندگان نوقلم، دی ماه سال جاری آغاز و تا شهریورماه 1402 ادامه خواهد داشت. پس از اتمام این دوره، آثار شرکت کنندگان وارد مرحله داوری می‌شود و در نهایت اول دی سال 1402 آئین اختتامیه با معرفی آثار برتر برگزار خواهد شد که به برگزیدگان علاوه بر جوایز نقدی، حق‌التألیف یک هزار جلد پس از دریافت مجوز به نویسنده اثر پرداخت خواهد شد.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی