loader-img
loader-img-2
کتاب «بتهوون و برساخت نبوغ: سیاست موسیقیایی در وین» در میان نامزدهای بحش موسیقی چهلمین دوره کتاب سال

 

به گزارش روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، با نزدیک شدن به زمان برگزاری آئین اختتامیه چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، فهرست اسامی آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری این جشنواره در بخش‌های مختلف منتشر شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه این دوره، 49 کتاب در هشت موضوع « کلیات هنر»، «هنرهای تجسمی»، «عکاسی»، «هنرهای نمایشی»، «معماری و شهرسازی»، «موسیقی»، «نمایشنامه» و «تربیت بدنی» به عنوان نامزدهای آثار برتر معرفی شدند که نام کتاب «بتهوون و برساخت نبوغ: سیاست موسیقیایی در وین» اثر «تیا دنورا» با ترجمه «حسن خیاطی» از انتشارات علمی و فرهنگی در میان نامزدهای بخش موسیقی قرار گرفته است.

نویسنده در این کتاب با تأمل در مفاهیم سیاسی و اجتماعی فرهنگ، بسیاری از جنبه‌های زندگی‌نامه «بتهوون» را در پرتوی جدید و متفاوت نشان می‌دهد و درک خواننده را از موفقیت او به عنوان یک نوازنده و آهنگساز غنی می‌سازد.

او در کنار بررسی دنیای موسیقی در حال تغییر اواخر قرن هجدهم وین، فعالیت‌حلقه کوچک حامیان اشرافی که راه را برای موفقیت بتهوون هموار کردند، برای مخاطب خود ترسیم می‌کند.

این کتاب با ترجمه حسن خیاطی توسط انتشارات علمی و فرهنگی در سال جاری منتشر و روی پیشخوان کتاب فروشی ها قرار گرفته است.

یادآور می‌شود آئین پایانی چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه 19 بهمن ماه با حضور اهالی فرهنگ و ادب در محل تالار وحدت برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی