loader-img
loader-img-2
پیشنهادهای داوود نماینده برای خرید از انتشارات علمی و فرهنگی

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی‌وفرهنگی؛ داوود نماینده، گوینده و صداپیشه که برای بازدید از سی و‌پنجمن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شبستان مصلی امام خمینی(ره) حاضر شده بود، با حضور در غرفه انتشارات علمی‌و فرهنگی از جدیدترین آثار منتشر شده این نشر دیدن کرد و کتاب های«قمار باز» داستایفسکی با ترجمه حمیدرضا آتش بر آب؛ «غرور و تعصب» رمان جین آستن؛ «کشتن مرغ» مینا اثر هارپر لی را به مخاطبان آثارانتشارات علمی و فرهنگی که مطالعه آن‌ها برای هر مخاطبی لازم و ضروری است را پیشنهاد داد.

داوود نماینده، گوینده  و صداپیشه با تاکید براینکه کتاب به اندیشه انسان رونق می‌دهد و فکر و نگاه انسان را با طراوت می‌کند، در پاسخ به اینکه چه کتاب‌هایی را باید مطالعه کرد عنوان کرد: کتاب یک دوست خوب است و نمی‌توان پاسخ دقیقی مطرح کرد که مخاطب چه نوع کتابی را مطالعه کند؛ هر مخاطب متناسب با فکر و اندیشه و علاقه یک کتاب را برای مطالعه انتخاب می‌کند.

او تاثیرات مطالعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: با مطالعه کتاب اندیشه افراد مثل رود به سمت دریا جاری می‌شود و فکر وسعت پیدا می‌کند؛ با وسعت فکر انسان می‌تواند نگاه و جهان‌بینی متفاوتی به جهان داشته باشد. طبیعتا افرادی که دارای چنین ویژگی‌هایی باشند در ابعاد مختلف زندگی با دیگران متمایز خواهند بود.

این گوینده رادیو خود را مخاطب نمایشگاه کتاب تهران معرفی کرد و با بیان اینکه هر ساله در نمایشگاه حاضر می‌شود و ضمن استفاده از فضای فرهنگی، جدیدترین کتاب‌های را برای مطالعه تهیه می‌کند، افزود: برخی افرادی که در غرفه‌ها مشغول فروش کتاب هستند به نظر می‌رسد شرایط کارمندی دارند بخاطر همین حاضر به گفت‌وگو با مخاطب نیستند درحالی که فضای نمایشگاه کتاب، فضای گفت‌وگو و تعامل است. مخاطب با کمک یک ناشر و غرفه‌دار در شرایطی که بخاطر مسائل اقتصادی خرید یک کتاب دشواری‌هایی را دارد، می‌تواند به یک کتاب بهتر دسترسی پیدا کند.

نماینده به آثار منتشر شده از انتشارات علمی و فرهنگی اشاره کرد و در پاسخ به اینکه علاقه‌مند به چه موضوعاتی است، گفت: من اکثرا خواننده رمان و داستان و تاریخ هستم؛ بسیاری از کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی را سال‌ها پیش مطالعه کرده‌ام. آثاری که در این انتشارات عرضه شده است همگی از آثار فاخر تاریخ ادبیات است و با کیفیت خیلی بالاست؛ نویسندگانی که در این انتشارات کتاب‌های آن‌ها عرضه شده است، نمونه آن‌ها تقریبا وجود ندارد.

گفتنی است؛ انتشارات علمی‌وفرهنگی با 320 عنوان کتاب که 12 عنوان آن چاپ اول و در موضوعات فلسفه، تاریخ، تاریخ تحلیلی، ادبیات داستانی، سیاست، سینما، نمایشنامه، هنر و مدیریت است و برای اولین‌بار در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود، پا به این رویداد مهم گذاشته است و در راهرو 15 شبستان مصلی امام خمینی(ره) غرفه 280 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی