loader-img
loader-img-2
الهی قمشه‌ای به علمی‌وفرهنگی آمد/ کتاب «گلشن راز» به تایید بزرگان رسیده است

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی‌وفرهنگی،‌ حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای استاد برجسته دانشگاه صبح امروز روز یک‌شنبه، (23 اردیبهشت 1403) ‌مصادف با پنجمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه انتشارات علمی‌وفرهنگی حضور پیدا کرد. 

الهی قمشه‌ای انس با کتاب و مطالعه را مورد تاکید قرار داد و درباره چگونگی انتخاب کتاب گفت: انتخاب کتاب یک اتفاق خیلی مهم است که انسان برای انجام موفق آن حتما باید مشاوره بگیرد. همانطور که برای درمان یک بیماری هرنوع قرصی را نمی‌خوریم، برای مطالعه نباید هر نوع کتابی را بخوانیم. 

او انتخاب کتاب را امری مشکل خواند و تاکید کرد: یک روش برای انتخاب کتاب آثار شناخته شده و شاخص و مهم است؛ البته انتخاب این نوع کتاب‌ها نیز بخاطر مشکل ترجمه، تصحیح، توضیح و شرح چالش دارد و در انتخاب آن‌ها مهم است به این نکات توجه کرد. 

این استاد برجسته دانشگاه عنوان کرد: بهترین کار خریدن کتاب است درحالی که مشکل‌ترین کار است؛ خرید کتاب به همین سادگی نیست که انسان بتواند به‌راحتی کتاب خوب پیدا کند. 

الهی قمشه‌ای در پاسخ به اینکه چه کتاب‌هایی را مناسب مطالعه می‌داند، عنوان کرد: من شخصا کتاب‌های تالیف شده خودم مثل «گلشن راز»، «فیه ما فیه مولانا» و «منطق الطیر عطار» را برای خرید توصیه می‌کنم چراکه نسبت به آن اطلاع دارم و تمام آن‌ها را با بزرگان جهان به بررسی گذاشته‌ام که افراد مهم و شناخته شده‌ای هستند. 

او مطالعه آثار شکسپیر را ضروری دانست و با بیان اینکه مشکل این آثار مترجمان آن‌ها هستند، گفت: کتاب‌های شکسپیر مهم‌اند اما می‌بینیم با اینکه یک مترجم کار معروف کار او را ترجمه کرده اما هیچ کار خوبی ارائه نکرده است بخاطر همین تاکید می‌کنم با اینکه خرید کتاب کار بسیار خوبی است اما بسیار مشکل است.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی