loader-img
loader-img-2
علمی‌وفرهنگی ناشر برجسته سینما و هنر است

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی‌وفرهنگی،‌ «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی کشور امروز سه‌شنبه، (25 اردیبهشت 1403) ‌مصادف با هفتمین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه انتشارات علمی‌وفرهنگی حضور پیدا کرد.

خزاعی تاریخچه انتشارات علمی‌وفرهنگی را برجسته دانست و گفت: علمی‌وفرهنگی یکی از ناشران باسابقه‌ی درخشان ایران است که در حوزه‌های مهم فلسفه، ادبیات، هنر و تاریخ فعالیت  تاثیرگذار داشته و توانسته بخشی از خاطره اهل اندیشه و هنر باشد. 

او چاپ رمان‌های مرجع جهان را از ویژگی‌های انتشارات علمی‌وفرهنگی دانست و تصریح کرد: سازمان سینمایی ارتباط خوبی با انتشارات علمی‌وفرهنگی داشته و برخی از کتاب‌های خوب بنیاد فارابی در گذشته با همکاری لین مجموعه چاپ و روانه بازار نشر شده است. 

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: انتشارات علمی‌وفرهنگی با انتشار کتاب‌های مختلف در زمینه سینما در این خصوص هم اثرگذاری داشته که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته که مسیر فرهنگی خود را ادامه داده و موفق بوده است. 

خزاعی با تاکید بر اینکه سینمای ایران در حوزه تالیف خلا دارد، گفت: تاکنون عمده منابع مورد استفاده ما در سینما ترجمه آثار برجسته دنیا بوده است و برای تغییر و تحول فرهنگی عظیم و تقویت سینمایی ملی نیازمند منابع همسو با فرهنگ بومی و ملی داریم. 

او راه‌اندازی نهضت تالیف را راه‌کار رفع این خلا خواند و تاکید کرد: یکی از ضعف‌های منابع دانشگاهی ما ترجمه آثار خارجی است درحالی که این منابع مناسب فرهنگ و اندیشه‌ای ایرانی نیست و باید چاره‌ای برای آن اندیشید.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و معاونان و مدیران این سازمان در هفتمین روز از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از این نمایشگاه بازدید کردند.

دیدگاه شما
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی